Så var det söndag igen..

Helgen har ägnats åt att rulla ca 170 köttbullar och göra diverse pyssel inför julen.

Skulle kanske visa lite mer grejer från den där auktionen. Tänkte ta några stycken av modell mindre, små fat, små vaser och skålar då alltså.


Liten oval skål av Hjördis Oldfors. Serien heter Röda Band och formgavs 1954.




Star av Ingrid Atterberg producerat undre tiden 1963-64.




Liten skål av Anna-Lisa thomson.
Nr 337.   3,3 x 10,7 cm, gjord 1952-53.
Vet inte vad serien heter..



Ett blomkruksfat.
Tänkte då på Yvonne som bloggar om blomkrukor. Hon hade ju även en del fat.






Små söta svarta skålar. Jag har en vas med hänklar som passar perfekt ihop med dessa.




En pyttevas som nog passar utmärkt med några små tussilagos i till våren.




Så en vas eller skulle mer tro att det är en bägare till cigaretter, av Ingrid Atterberg. Har för mej att den kanske heter Mosaik, men är inte säker.


Till sist så ska jag väl visa mitt andra adventsljus..



Den här gången har jag fyllt med lite nötter och godis.. Har då lite att mumsa på under veckan.. ;)

Natti på er alla!!



Kommentarer
Postat av: Helena

Jag letar efter en sån adventsskål men har hittills inte fått napp=(

Underbar röd färg på den första skålen! Ha en goo måndag!

Kram Helena

2009-12-07 @ 13:30:17
URL: http://retro-tokig.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0