Födelsedagspresenter.




Sonen fyller 30 år idag och han är verkligen en retro och 50-70-talsfantast. Att hitta presenter till honom är därför inte så svårt.
Hans favorit är bl.a. Hjördis Oldfors och då är serien Trio en given 50-talare.
Hon var en av de framträdande formgivarna hos Upsala-Ekeby mellan åren 1952-59.

Jag knåpade ihop en liten samling genom traderaköp, och antik- och samlarmässor.
Den lilla cigarettbägaren hade jag turen att hitta i Örebro på samlarmässan nu i helgen. Jag fick den för futtiga 75 kr. (prutade faktiskt en tia)




Här samsas de fint i hans teakbokhylla.








Verkligen en söt liten sak. Skulle gärna velat haft den själv, men får nöja mej med mitt helsvarta fat och en askkopp. Visas i ett inlägg så småningom.



Han fick även ett fint Dominofat av M.
Dominoserien introducerades i Helsingfors 1955. Den var i produktion mellan 1955-1970 och kom i tre olika färgkombinationer: svart/vit, brun eller blå.
Den svarta och bruna har jag sett, men inte den blå.

Kommentarer
Postat av: Musse

Helsköna prylar. Pryder verkligen ett "retrohem".

2009-10-10 @ 10:09:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0