Auktionsfynd: Tema askfat..

Hög tid att fortsätta visa upp mina fynd från auktionen jag var på sist.  Det blev ju lite smått och gott så jag tar en del i en klump kallad askfat.


Det här härligt lysande gröna fatet är gjort av Britt Philipson. Det gjordes i minst tre färger till under åren 1964-71..







Nr 4069B, har måtten 4 x 19 cm.
Jag har inte fått fram vad serien heter, men nån ute i  porslinsrymden kanske vet.. ;)





Det här askfatet som ingår i serien Turkosa/korall designat Mari Simmulson gjordes under åren 1967 - 71.
Turkosa heter den i turkosglasyr och Korall i orangeglasyr. I serien ingår askfat/fat och vaser i olika storlekar.




Ett askfat (tror jag) gjort av Vicke Lindstrand enligt signeringen under. ( svår att fota)




Två små askfat som matchar en del liknande keramik jag har, tex. lockskålar, vas och min eminenta adventsskål.. ;). Kommer säkert en bättre presentation i ett inlägg så småningom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0