Lördag betyder Loppis.

Lördag, det betyder loppislördag.. ;) Örebros stolthet "Loppisen i Golfhallen" skulle förstås besökas. Fullt med folk som vanligt, trångt o gemytligt (svettigt ;))

Efter en runda där spanarblicken var påkopplad hade jag inte hittat någonting.. Njaa, köpte faktiskt 2 sockerkakor a 10 kr st. av en dam som såg ut att tycka det är roligt att baka och duktig på det.

Andra rundan kom jag loss lite. Hittade det här tjusiga fatet.


Det är ur serien Rabatt av Göran Andersson från Upsala Ekeby. Tillverkades under åren 1964-65
Det är 22½ cm i diameter.



Under står det 4001G.





Jag tycker att den här serien är riktigt snygg. Ropade faktiskt in en vas alldeles nu ikväll på Tradera så det här fatet får snart en kompis.

Jag har inte sett något ur den här serien förut. Trodde först när jag såg det att Atterberg eller Simmulson var upphovsman till det. Sen såg jag signaturen GA på undersidan och förstod vem det var. Jätteroligt. Fick ge 60 kr för det.


(foto från Tradera)

Den här lilla gulliga saken ropade jag in ikväll.



Kommentarer
Postat av: Svenskt Retro

"Andra rundan kom jag loss lite" Ha ha..känner igen den där "uppvarvningen".

Det var ju ett jättefint fat och med tanke på att det bara tillverkades mellan 64-65 måste det vara ovanligt.

Grattis till fyndet.

2009-10-31 @ 23:03:48
URL: http://svensktretro.blogspot.com/
Postat av: Yvonne

Jätte fint fat till bra pris!

Jag gillar Göran Anderssons design, har en spegel av honom som jag älskar.

2009-10-31 @ 23:11:53
URL: http://50-talskeramik.blogspot.com/
Postat av: Helena

Kul med fat och vas ur samma serie. Snygg design på båda. Och JAAA! Lördag ÄR loppis. Jag har varit ute en sväng med min äldste son i helgen. Han är 17 och jag kan konstatera att han har ärvt sin mors loppisgener stolt

2009-11-01 @ 07:58:24
URL: http://www.retro-tokig.blogspot.com
Postat av: upsalaekeby

Grattis till en fin serie!! Vad kul att du kunde komplettera och få en "duo" så snabbt :)



Gör sig ju bäst tillsammans!

2009-11-01 @ 10:52:06
URL: http://upsalaekeby.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0