Två tjog Bakelit..

Är på besök i Täby hos de små barnbarnen, och då måste man ju passa på att kolla loppisutbudet däromkring.
Nu hade jag ju av en händelse sett en annons på loppis i Stocksund, så vi kollade upp den.




Vi petruskyrkan i samlingssalen stod några damer vid upplockade bord. Man kan inte kalla prismärkningen loppispriser, det var alldeles för dyrt.

Jag prutade i alla fall ner till överkomligt pris bestick, nästan ett dussin av varje. (44 st)



Efter lite putsning och inoljning av dem så blir de säkert som nya.. ;) Dottern köpte gardiner, och en sjal.

Vi fortsatte till Lions Loppis i Täby C och traskade runt, men jag hittade inget av värde där. Dottern köpte kinesiska koppar och ett memoryspel..

Kommentarer
Postat av: Svenskt Retro.. 1950-70-tals porslin och design.

Rackarns så mycket bestick.

2009-10-24 @ 23:08:04
URL: http://svensktretro.blogspot.com/
Postat av: Helena

Ååå.... Jag brukar hitta nåt här och nåt där av bakelitbestick. Har bestämt mig för att försöka köpa på mig ett gäng. De är ju så sköna att hålla i. Måste fråga; Vad oljar du in dem med?

2009-10-25 @ 07:56:39
URL: http://www.svenserud.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0