Koka blå på Myrorna.


Igår skjutsade jag modern till Syncentralen i den stora staden. Under tiden hon var där hade jag ett par timmar att slå ihjäl..
Myrorna var ett utmärkt ställe att besöka tyckte jag. Bland det första jag såg var Koka Blå assietter. Köpte 4 st a´35 kr styck. Längre bort, vid husgeråden låg ett ugnsfat i Blå och bara väntade på mej.
Det fick jag för 75 pix. Kikade runt i lugn o ro, men hittade inget annan av värde.. ;)



Jag har en tekanna och en kaffekanna sen förrut.



En kaffekopp hittade jag på Täby Galopps bakluckeloppis i somras. Där har jag gjort många fina fynd.


En stor skål och en liten tallrik som jag köpte på Antikmässan i Askersund.

En liten samling har jag, men den växer sej sakta men säkert större.. ;)

Det är förstås Herta Bengtsson som gjort den för Rörstrand under tiden 1956 - 88

Kommentarer
Postat av: Svenskt Retro.. 1950-70-tals porslin och design.

Urläckert. Koka Blå är så fint och skulle lätt platsa hos mej..om jag hade plats.

2009-10-14 @ 20:09:22
URL: http://svensktretro.blogspot.com/
Postat av: Libby

Fina fynd! Visst är det litet roligt att samla sådär litet i taget?

2009-10-15 @ 14:02:04
URL: http://femtiotalsjakten.blogg.se/
Postat av: Gamla saker och fina ting

Svenskt Retro:Den är härligt läcker.. ;)



Libby: Jaa, det är en tjusning med att kika runt lite, och kanske rätt vad det är ramla på en del här o en del där..

2009-10-15 @ 17:17:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0