Min snygga adventsskål.


Den här fyndade jag på loppis hos en dam som absolut inte ville pruta på den.
Hon visste nog vad Ekebyporslin var värt.. Sa hon.. nåja.. jag tog en runda bland övriga grejor och sedan slog jag till i alla fall..
Jag fick den för 90 kr..  ( för mej är den värt åtskilligt mer.. ;) )

Ser framför mej den fylld med nötter av olika slag, fikon och dadlar, eller bara fylld med mossa och lingonris till jul. Blir snyggt..

Adventskålens formgivare är Harald Östergren. Hans signatur är HÖ. Han var anställd vid Upsala-Ekeby under åren 1923-47 och var periodvis konstnärlig ledare där.


Harald Östergrens signatur på unika föremål





Den är i väldigt fint skick. Men som vanligt är det ingen signatur under.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0