Årets första loppisrunda.

Det var ett tag sen vi var på loppis eller auktion nu, så det börjar rycka lite i spanarögonen. Så vi kände för en loppisrundedag i dag. Kollade in Erikshjälpen och där köpte jag en stor rund virkad duk i den fina färgen turkos. Den kommer bli super på mitt ovala pelarbord. Ilade vidare till lite olika antik- och loppisställen.



I en antikhandel där vi trots mycket fina grejer inte köpte nåt fick jag det här exemplaret av Antik börsen.


I Rosenfors, lite utanför Målilla hittade jag denna söta mus i mässing. Den är ca 15 cm hög med stora svepande öron.. ;)






Den gick loss på 20 kr. Inte alls dyrt.



Nu är jag så glad, för nu har också jag den här snygga  TV-kannan.
Vi nästan snubblade på en Antikaffär i Målilla, och där på disken i en monter stod den..
Där inne fanns hur mycket fint som helst.


Den sitter fast förankrad i en metallplatta.



Den här mysiga tallriken Tuppen av Einar Nerman kunde jag ju inte låta vara kvar i affären. Emaljerad plåt är materialet.
Lite skavanker här och där, tyvärr, men jag gillar den ändå.
Det finns andra motiv på faten ex fisk. En mugg hör också till.

Han tecknade originalet till gossen på Solstickans tändsticksask (1936). Modell till figuren var sonen Tom.



Baksidan av tallriken.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Roligt att se en liknande TV-kanna som den jag har. Visst är de jättefina!!

Jag var nere i mammas källare och gissa vad som stod i ett hörn, jo kannan. Lika bra att adoptera den tänkte jag, risken är stor annars att den hamnar på tippen.

2010-01-04 @ 14:14:49
URL: http://tusenvaser.blogspot.com
Postat av: randiga tråden

Tuppfatet är så fint även musen, jag har något liknande.

2010-01-06 @ 13:05:05
URL: http://randigatraden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0